Be My Followers!

Jumaat, 2 November 2012

Damailah Di Sana ~

Salam..

Hari ni..

Balik sekolah...

Mak Tok cari Comel..

Adik aku cari Comel...

Mak cari Comel...

Kat mana Comel?

Adik aku dah macam orang kena rasuk sebab tak jumpa Comel..

Dia suka sangat dengan Comel..

Kalau balik sekolah ja, mesti main dengan Comel..

Petang tu~

Lepas mak dan adik balik..

Mak Tok ajak la cari Comel..

Aku pulak..

Baru lepas 'khusyuk' makan pizza (-_-)

Ikut ja apa yang Mak Tok suruh..

Cari punya cari Punya cari

Mak Tok cakap, Comel ada kat bawah rumah ni...

 Waktu tu, Mak Tok nampak Comel terhuyung-hayang.. Macam mabuk ja

Aku pun.. cuba la cari kat belakang rumah ni
Tapi

 bila tengok kat bawah rumah ni,



Aku nampak Comel tidur, tapi kenapa  tak gerak-gerak pon?

Badan Comel kotor sangat

Rupa-rupanya..

Comel dah mati..

Tak tau kenapa..

Kena patuk ular?

Terjilat racun?

Nasib baik Cik Mi dah alihkan Comel...

 
Bila tengok lagi dekat

Hidung Comel berdarah..

Apa dah jadi?

Ehmm... tak pa lah

Cangkul dah tersedia..
Tiba masa untuk kebumikan Comel...

Bila tengok keadaan sekeliling..

Bunga pun layu..
Seolah-olah turut menangisi pemergian Comel

Mak Tok nangis sangat Comel..

Dia cakap, tak pernah lagi ada kucing yang dia sayang selain Comel..

Sekarang, dia baru ja habis baca Yaasin untuk Comel..

Aku pun dah mula rasa sunyi ..

Takda lagi kucing yang nak gesek-gesek kepala kat kaki aku

Takda lagi kucing yang selalu teman aku tidur kat ruang tamu

Baru tadi

aku dah simpan semua barang Comel

bekas makanan, bekas najis, sangkar..

Takpalah Comel

Damailah di sana ~

p/s : kucing, akan tetap mati kat luar..
dia tak nak mati dalam rumah..
I mean..
kucing ni binatang yang taknak mati depan tuan dia

sedih kan?
kucing pun ada perasaan dan tahu reaksi tuan dia kalau dia mati...

COMEL a.k.a Ce'ot
1 Mei 2012 - 2 November 2012

IN MEMORY
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan