Be My Followers!

Rabu, 23 November 2011

Ya, Saya Gagal Jadi Kakak Yang Bertanggungjawab

Salam semua..Entri kali ni a bit 'moody' dan a bit sad. Bagi aku, hari ni memang hari yang moody bagi aku. Maafla yer, sekali ngan visitors & blogger yang  baca blog ni pun moody. Terlalu banyak yang aku nak luahkan.Mungkin bagi korang semua, masalah aku ni 'lawak' sikit coz semuanya disebabkan tuala..hehe

Aku memang dah gagal jadi kakak yang bertanggungjawab. Aku ni seolah-olah 'lepas tangan' dalam soal menjaga adik-adik aku. Sekarang ni pun tengah sedih dan menyesal. Tengah hari tadi, adik aku ada sertai kem dekat Pendang Lake Resort, Kedah. Adik aku yang no. 2 ni jenis yang belum 'matured' lagi. So, kalau ada kem dekat mana-mana tempat, semua barang aku dan mak aku yang kena tolong pack kat dia. Nak dijadikan cerita, mak aku dah peringatkan adik aku tu supaya pastikan tuala dan benda-benda lain dah ada dalam beg. Mak aku pun suruh la aku letak tuala atas beg dia. Tapi, aku silap letak. So, bila adik aku dah pi kem tu, mak aku baru perasan yang adik aku tak letak tuala dalam beg dia. Apa lagi, mak aku pun marah aku. Aku pun...ntahla.Time tu jugak aku nak 'bebai' (loghat orang Perlis.hehe). Oleh sebab geram sangat, aku tekan banyak kali phone 'touch' aku tu. Weyh, mak aku lagi marah. 

   Perghh...lepas semua tu berlaku, aku pun terus moody. Terkenangkan diri aku ni yang tak pandai jaga adik. Ada la jugak 'bertitis-titis' air mata aku jatuh.

Honestly aku katakan, kadang-kadang tension jugak jadi kakak sulung ni. Tapi, nak buat macam mana, dah itu tanggungjawabnya. Anyway, aku bersyukur ada 2 orang adik lelaki. Aku nak sangat jadi kakak yang bertanggungjawab dan penyayang (boleh ke?? :P). Orang putih kata 'Responsible'. Hmm.. maaf ya kalau entry kali ni langsung tak menarik. Tengah layan perasaan nih.. 

P/S: Huh! Asal tuh nak tulis entri pasal "Fly To Jawa" , tapi, oleh disebabkan mood dan situasi yang tak kena, terpaksalah aku tangguhkan. Harap ada bloggers & visitors yang sudi berkongsi tips-tips menjadi kakak yang bertanggungjawab terhadap adik-adik dan keluarga..Ececece... 
PEACE :p

Adik..I'm sorry :(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan