Be My Followers!

Rabu, 13 Jun 2012

Langsir Biji Remia







Sinopsis :

Duha, pandanglah mataku yang berbisik... Kalau hati ini memang sebatang pena, tintanya tentulah daripada pelangi tujuh warna
lalu kenapa tidak saja dikirimkan sepucuk surat cinta pada dia?

Duha Hafa anak tunggal Dr. Hud Othman dan Puan Taslima. Dia cantik dengan mata bundar sayu seperti mata unta di padang pasir. Umair terpikat sejak dia masih kecil lagi.

Sepuluh tahun berlalu dan mereka bertemu semula. Kini Duha Hafa sudah memakai purdah hitam, dan dia bukan lagi gadis periang dan ramah. Kenapa dia berubah? Apa yang tersembunyi di sebalik purdah hitam itu?


Langsir Biji Remia mengajar kita bersyukur dengan nikmat daripada Dia.



Jujur aku cakap, novel memang TERBAIK!!! Rugi betul kalau tak baca. Ceritanya yang memikat hati setiap remaja (termasuk mak aku :P) dan penggunaan bahasanya yang lembut .. Sebelum novel ni, aku ada baca novel Jaja & Din  , terus jatuh hati dengan gaya penulisannya. Novel kali ni pulak mempertemukan Muhsin dan Duha Hafa. Aduhhh, senyum memanjang aku lepas baca novel ni. Nasihat aku, bacalah novel karya Noor Suraya. Sekali baca, nak lagi!

P/S: Ini antara salah satu quotes dari Langsir Biji Remia :

 “Di sana dia sedar, cinta kepada Allah tiada tolok bandingnya. Allah tidak pernah tinggalkan kita biar waktu kita senang dan susah.”



Tiada ulasan:

Catat Ulasan