Be My Followers!

Selasa, 27 Disember 2011

~Fly To Jawa~ #5

Salam! Hehe..hari ni, baru nak update pasal pengalaman aku kat Indonesia. Sori lambat coz aku memang selalu takde mood nak tulis. Tambah lagi sekarang ni baru lepas ambik result PMR & minggu depan nak sekolah dah! :P aku tak bersedia apa pon dari segi mental ke..fizikal ke..hehe Tengah blur lagi ni. Ok!, entri kali ni aku share gambar2 yang aku dah tangkap kat Indonesia ^______________^
Bila tengok jalan ni..teringat pulak jalan yang ada kat Pulau Nami tu (Alaa, yang Winter Sonata tu la!)

Jalan raya di Bandung *Adik aku cakap tempat ni macam kat Korea :P adehh

Mak aku beli buku Bahasa Jawa ni dengan harapan kitorang boleh cakap Jawa :) *Sebenarnye mak aku silap beli buku ni =.='

Comel!! Nama dia Zulfan . Anak sepupu ayah aku
Antara koleksi tiket-tiket ^^
Resit harga makanan *Ayam goreng tuuu..
Ngee~.. saja ja kumpul Barang2 Darul Jannah Cottage ni ^^

Dengan adanya password Hotspot ni, aku berjaya "online" FB & Twitter..Fuhh..!
Seriusly aku cakap, bila dah sampai kat Malaysia, rindu la pulak kat diorang semua...
 Takpa, Insya-Allah ada masa pulak aku pegi pulak ^^

ok! Ni antara soalan-soalan yang lazim & selalu ditanya oleh sedara mara aku & jiran-jiran Indonesia nuhh...

>>>> Sampai jam berapa?

Aku>Ouh, jam 4.30 Bu!

>>>>Capek sekali ya?

 Aku>Iya..capek benerrrr...

>>>>Sekolah udah kelas berapa?
Aku>SMP Kelas 3! (ni pun aku hafal )

>>>>Wucalan basa jawa?

Aku>Errr... *blurr                                                  




Satu-atunya perkataan Jawa yg aku ingat 'Wis', maksud dia sudah. err.. Tu je lah..hehe
Okeh! Kalau nak tengok pic aku yg byk lagi, boleh tgok kat FB aku    KLIK DI SINI  &              add aku jugak !


2 ulasan:

  1. nak cakap apa eh?? tapi gambaq jalan yg mcm pulau nami tuh mmg cntik~

    BalasPadam
  2. haha..yeah.. kira yg tu mcm jalan pulau nami versi Indon..hehe

    BalasPadam